IKEA №1

Imagine new ways of working on projects which will enable using best competence, interests and energy of IKEA employees together with external expertise and future talents to co-create around the topics important for IKEA on different level, from the small team to the whole company. In the same time creating kind of a society around IKEA.

OBJECTIVES:

  • Solve important topics for IKEA
  • Unleash creativity and entrepreneurship of IKEA employees
  • Find and use best competence across IKEA and beyond
  • Build relationships with external stakeholders
  • Become a preferred employe

OUTCOME:

  • Concept of Ways of Working internally in IKEA
  • Concept of Ways of Working with External Partners
  • Communication Platform  

УЧАСТВОВАТЬ

IKEA №2: Circular IKEA

Our ambition is to be a circular business built on clean, renewable energy and regenerative resources, de-coupling material use from our growth. The aim is to end our dependency on virgin fossil materials and fuels. By that we will reduce greenhouse gases and contribute to keeping the climate within the 2°C global-warming limit, aiming at 1.5°C. We will contribute to a world of clean air and water and improved biodiversity.

In fact, our ambition is to inspire and enable at least 1 billion people to live better, more sustainable lives within the limit of the planet.

The circular economy is a new way of looking at the relationships between markets, customers and natural resources. It moves away from the traditional “take-make-dispose” economic model to one that is regenerative by design. The goal is to retain as much value as possible from resources, products, parts and materials to create a system that allows for long life, optimal reuse, refurbishment, re-manufacturing and recycling.

One part of that transformation is conscious work with waste:

  •         in our stores (coffee grounds orange skins, packaging foil, cardboards, ect.)
  •         in our supplier’s production plants (created during a production)

Eliminating waste is not about throwing things out into a landfill. It is about finding more efficient production techniques to minimize the amount of waste created by production, and furthermore, seeing waste as a resource. It is not just an internal loop for us, we need to look beyond our own production to also partner up with others and find new sources where we have not looked before.

What if, my waste is your raw material?

What if, we aggregate our waste in the region and deal with it together?

What if, we invite external companies looking for synergies?

What if, … one day we include our customers?

OBJECTIVES:

  • Solve important topics for IKEA – waste, circularity, sustainability
  • Find and use synergies in the region
  • Involve internal and external partners towards more sustainable business

OUTCOME:

  • Concept of the model – how it should work
  • Concept of Communication/Exchange/…(?) Platform

УЧАСТВОВАТЬ

ADANI

У ADANI есть направление – медицинское рентгеновское оборудование. Полностью разработка их специалистов – и железо, и софт. Аппараты устанавливаются в клиниках Беларуси и обслуживаются сервисными инженерами, а также через дилеров продаются по всему миру,   и дилеры обеспечивают гарантийный и постгарантийный сервис. Как и с любой техникой с аппаратами иногда случаются сбои, выход каких-то узлов из состояния работоспособности. В случае подобной неприятности оператор аппарата информирует сервисников, и они выезжают в клинику (ввиду того, что это медицинский аппарат, да еще и работает с использованием рентгеновского излучения, сервисные инженеры выезжают в клинику в случае самой минимальной погрешности). Естественно, это сопряжено с большими временными и материальными затратами. Поэтому перед разработчиками поставлена задача: осуществить возможность удаленного мониторинга ключевых узлов аппарата в режиме нон-стоп, а именно – применяя датчики, считывать информацию во время работы узлов, преобразовывать ее в машинный код для передачи через интернет, шифровать (к медицинской технике предъявляются очень строгие требования по безопасности, должна быть исключена вероятность утечки информации), отправлять на сервер АДАНИ, где она будет приниматься, заноситься в базы данных разрезе по аппаратам/узлам/режимам эксплуатации, и анализироваться с помощью нейросети для понимания, какие узлы/режимы эксплуатации являются критическими, что подлежит замене в конструктиве. Ну, а сервисные инженеры, могут на расстоянии «видеть», что происходит с аппаратом, как функционируют отдельные узлы, в чем узкое место.

ПО для «железа» разрабатывается на С++, софт пишется на Delphi и .NET C#.  

Для решения задачи мы приглашаем маркетологов (объяснить «рынку», что получит пользователь при наличии такого дополнительного функционала в аппарате), разработчиков электроники (продумать, с помощью каких датчиков, контроллеров можно это реализовать), разработчиков ПО (предложить стек технологий, с помощью которых можно реализовать сбор, передачу, анализ информации), специалистов по биг-дате (которые предложат формат сбора, анализа данных и выработку решений по ним), специалистов по блокчейну (шифрование данных)).

УЧАСТВОВАТЬ

IMAGURU

Оптимизация регистрации коворкеров и посетителей мероприятий Имагуру c помощью аккаунта для организаторов и для коворкеров/участников.

Функции для мероприятий (альтернатива гугл -формам):

  • общая база данных, которую можно группировать по заданным темам, выгружать и тд
  • гибкая форма регистрации с возможностью редактирования
  • после прохождения регистрации на почту участнику должен приходить билет с QR-кодом. Организатор сможет сканировать Qr-код на входе, после чего автоматически засчитывается посещение и заносится в базу
  • отчеты и статистика по мероприятиям (количество, пол, сфера деятельности)
  • возможность обратной связи (отзывы и предложения)
  • возможность добавления определенных посетителей в черный список

Функции для коворкеров:

  • личный кабинет, куда будет автоматически заноситься информация о коворкере; считаться количество часов проведенных в коворкинге; рассчитываться сумма, которую он должен внести
  • при покупке абонемента, автоматическое вычитание часов работы в коворкинге
  • возможность онлайн оплаты и онлайн отслеживания оставшегося времени
  • система лояльности и бонусов для пользователей данной новой системы
  • статус заполненности Имагуру

УЧАСТВОВАТЬ

STILDI

WHY: All women of the world know about thier individual imperfections in the way they look, small and big. This knowledge sometimes starts to dominate and may even develop into a serious inferiority complex. Complexes harm personal growth path. We in Stildi know that choosing the right gown may create better visual correction-effect of the posture proportions than diets and work-outs. Work with us to make more women self-confident and successful through eliminating thier pain points about the way they look. Stay with us to make fashion and style really help women.

WHATOne of the constituents of proper clothes selection is analysis of personal preferences in style. At Stildi we engage human stylists to look at various clothes and mark them up with proper style and style expression level. This is one of data preparation steps. We have a strong intuition that this manual step could be enhanced with AI approaches. We assume that style of a clothes item could be «learned» from the formal parameters describing it and from the item picture(s).

HOW: It is required to assign (определить принадлежность) of each object to one of 4 possible classes. Each object is a id, a link to a picture, a list of features and class to which the object belong.

Data set is csv format file: itemId,imageLinks,class
1,»link1,…,linkN»,»feature1,…,featureM»,3

Criteria of the quality assessment: Accuracy=(number of correct predictions)/(total number of predictions) expended to the whole dataset

EXPECTED OUTCOME: better working recommendation model

Ссылки на скачивание приложения: Андроид — https://betas.to/EUop7wvziOS — https://betas.to/MeeqCEo5.

 

УЧАСТВОВАТЬ